Med en hverdag i web-branchen møder man mange spændende og imødekommende mennesker. Her i blandt er der fra tid til anden, nogle som man har mødt før fra tidligere eller andre interesser. Dette er fx sådan at mit forbindelse til NFH startede tilbage da jeg opstartede Brandweb i 2014. Helt tilfældig skulle virksomheden jeg sad hos, have et møde med Nykøbing F. håndboldklub vedr. sponsorering. Hvorefter det går op for mig, at jeg allerede kender repræsentanten for NFH. Vi havde for blot 6-12 måneder tidligere samarbejdet for Lions og LEO club, hvor vi havde snakket adskillige gange. Herfra kendte NFH’s repræsentant min dedikation, og var villig til at give mig en chance for, at vise mit værd med min nyopstartet virksomhed.

Designet af Celcius360

Dengang startede aftalen med, at det der dengang hed Celcius360 skulle designe hjemmesiden, hvorefter jeg ville stå for selve opbygning, kodningen og vedligeholdelsen af løsningen. I fællesskab havde vi et opstartsmøde, hvor vi tog dialogen med NFH, om hvad de godt kunne tænke sig, at deres webløsning skulle kunne. Herefter sat vi os sammen internt, for at se hvordan vi bedst muligt kunne klare opgaven. Herefter udarbejdede de dygtige grafiske designere hos Celcius360 et webdesign, der faldt i god jord hos kunden.

Kodet af Brandweb

Efter at få leveret et godkendt designudkast fra Celcius360, startede jeg opbygningen af hjemmesiden. Som altid arbejdede jeg med WordPress. Dog var det første gang, jeg startede med at lave et egenudviklet tema. Jeg tog udgangspunkt i Twitter Bootstrap, som er et responsivt framework. Her tog jeg de værktøjer som Bootstrap leverer, og lavede det om til et responsivt WordPress tema. Man kan både argumentere for og imod at egen udviklet temaer, ift. at gøre brug af de her store pre-udviklet skabeloner. Dog vil jeg personligt mene, at man arbejder bedst med noget man selv har kodet. Så kender man koden ud og ind, og kan derfor også bedst muligt reagere, hvis der skal kigges på fejl, mangler eller rettelser til temaet.

Vedligeholdes af klubben

NFH søgte selvfølgelig en hjemmeside, hvor de selv har mulighed for at ligge nyt indhold ind og opdatere siden med nyheder, uden at skulle have forstand på at arbejde med koden. Hertil fik de et kort kursus i WordPress, hvor de selv har lært at vedligeholde hjemmesiden selv, uden at have kontakt til mig som leverandør. Dog sidder jeg stadig med opdatering af tema, selve WordPress samt de plugins vi gør brug af. Det er for at sikre os, intet går i stykker, når først hjemmesiden bliver opdateret.

Klik på billedet for at se det i fuld størrelse.

Den videre udvikling på NFH.dk

Partnerskabet med NFH har ligget på plads siden sommeren 2014, hvor Brandweb blev stablet på benene. Det betyder jo, at i løbet af de seneste 2 år, har jeg udviklet videre på hjemmesiden løbende. I 2015 fik vi kigget på implementeringen af et webshop-modul, så fans har mulighed for at bestille spillertrøjer og merchandise. I år har vi kigget mere på småfunktionalitet ift. brugervenligheden hos NFH selv. Derudover kigger på, hvordan vi kan gøre forretningsnetværket bedre ved brug af hjemmesiden. Hvis vi går lidt væk fra hjemmesiden, har vi også kigget på system til udsendelse af nyhedsbreve. Her gjorde jeg brug af MailChimp, til let og overskueligt kunne udsende relevant materiale til partnere og fans.