Tilbage i starten af 2014 havde jeg æren af, at leverandør af ny hjemmeside til Frimann Biler A/S på Lolland-Falster. Efter at være med til at vedligeholde web-løsningen igennem 2 år, blev jeg spurgt om, at udvikle deres nye hjemmeside design, der blev udarbejdet af Pajor Reklamebureau. Et nyt layout blev relevant i forbindelse med Frimann Biler’s åbning af 2 sprit-nye bilhuse i Nykøbing F. Her bød de både Hyundai og Opel velkommen, og åbner op for nye muligheder, for de lokale borgere, når det gælder om at købe ny eller brugt bil.

Stadig baseret på WordPress

Hjemmesiden blev tilbage i 2014 bygget op om WordPress, hvor vi på efterspørgsel gjorde brug af det populære tema, Avada, der er markedets absolut mest solgte tema. Den gang blev der ikke gjort brug af Child-theme, men som løsningen blev udbygget mere og mere, konverterede vi til Avada-Child, hvor vi har mulighed for at bruge temaet som en basis skabelon, for det design vi godt kunne tænke os at bygge.

Klik på billedet, for at åbne en større udgave.

Let adgang til de vigtigste værktøjer

Det var en prioritet, at giver kunderne let adgang til de vigtigste værktøjer på hjemmeside. Helt specifikt, skulle det være nemt for besøgende at finde den information de søger. Dette blev fx løst ved at lave en såkaldt “tab-navigation” lige under forsidens større billede-slider. Her giver vi besøgende mulighed for, at finde den bedste information, alt efter om det er ny bil, erhverv eller service man søger.

Herefter giver vi en kort oversigt over brugte biler hos Frimann Biler, samt information om andre, af de værktøjer vi gerne vil fremhæve for kunderne.

Mobiloptimering

En sidste faktor i løsningen, var at besøgende opnår korrekt visning, når de kigger på hjemmesiden. Uanset om dette er fra en smartphone, tablet eller computer. Selv her udvalgte vi, hvad der har højest prioritet, alt efter enhed. Fx. smartphones viser “tab-navigations” anderledes and på tablet og computer.